Evaluering av håndteringen av pandemien
Her finner du Oslo kommunes evalueringer av hvordan kommunen håndterte koronapandemien (Covid-19).
I løpet av – og etter – pandemien ble det gjennomført flere evalueringer av kommunens håndtering av koronapandemien. Målet var å få kunnskap om styrker og svakheter for læring og forbedring, slik at kommunen er bedre skodd neste gang krisen inntreffer.
Kommunens overordnete evaluering tar utgangspunkt i kommunale virksomheters egenevalueringer og er en helhetlig oppsummering av hvordan kommunens beredskapssystem og beredskapsplikter fungerte under pandemien.
Hovedrapporten viser at kommunen grunnberedskap er god, at mye fungerte godt, men at det er flere forbedringspunkter.
- Hovedrapport – Oslo kommunes evaluering av håndteringen av koronapandemien (PDF)
- Deloitte bisto Oslo kommune i første fase av evalueringen (august 2021)
I tillegg til en større evaluering på overordnet nivå der kommunens beredskapssystem og -plikter blir evaluert, er det gjort en rekke ulike evalueringer i faglinjen.
- Evaluering av pandemihåndteringen med fokus på samhandlingen i sektorene helse, skole og sosiale tjenester (PDF)
- Evaluering av smitteverntilsyn på skjenkesteder i Oslo (PDF)
- Innsiktsinnsamling til situasjonsrapporten Osloskolen i pandemi (PDF)
- Osloskolen i pandemi (PDF)
- Sammenstilling av erfaringer i virksomhetene fra Covid-19 i overgangen til digitale arbeidsformer (PDF)