Innkrevingsetaten
Hva kan vi hjelpe deg med?
Chatten er åpen hverdager 09:00 - 15:00.
Utenfor åpningstid, kan du bruke vårt kontaktskjema (logg inn) for å sende oss en henvendelse.
Om oss
Innkrevingsetaten (INE) er en fagetat under Byrådsavdeling for finans. Konstituert direktør i INE er Hilde Fagerhøi.
Våre hovedoppgaver er:
- utskriving, saksbehandling og innkreving av eiendomsskatt
- regnskapsføring og innkreving av kommunale avgifter (renovasjonsgebyr, vann- og avløpsgebyr og feie- og tilsynsgebyr)
- regnskapsføring og innkreving av ileggelser fra Bymiljøetaten
- fakturering, innkreving og inkasso for etater og bydeler
- saksbehandling og forvaltning av kommunens legater
Innkrevingsetaten het tidligere Kemnerkontoret. Navnet ble endret 1. november 2020 etter at Skatteetaten tok over skatteoppkreveroppgavene fra kommunene.
Ny organisering, nytt navn og organisasjonsnummer fra 2026
Fra 1. januar 2026 etableres to nye etater i Oslo kommune: Økonomi- og forvaltningsetaten og Digitaliseringsetaten. Endringene innebærer at Innkrevingsetaten, Utviklings- og kompetanseetaten og Oslo Origo avvikles.
Økonomi- og forvaltningsetaten får ansvaret for tjenestene som i dag ligger i Innkrevingsetaten. Organisasjonsnummeret til den nye etaten er 935 346 282.
Les mer om organisasjonsendringen.
Personvern
For leverandører og samarbeidspartnere
Organisasjonsnummer: 976 819 934.
Innkrevingsetaten er miljøfyrtårnsertifisert. Ta kontakt med oss for å få tilsendt vår miljø- og klimarapport.
Rapporter og dokumenter
Postjournal
Ledige stillinger
Kontakt
- Telefon
- 21 01 40 04
- Postadresse:
-
Postboks 4594 Nydalen
0404 OSLO
- Besøksadresse:
-
Nydalsveien 24
0484 OSLO
Telefontid
- Mandag
- Tirsdag
- Onsdag
- Torsdag
- Fredag
- Lørdag
- Søndag
- Mandag
- Tirsdag
- Onsdag
- Torsdag
- Fredag
- Lørdag
- Søndag
- Mandag
- Tirsdag
- Onsdag
- Torsdag
- Fredag
- Lørdag
- Søndag