Undersøkelse om bruk av hjemmetjenester
Hvert andre år gjennomfører Helseetaten en brukerundersøkelse om hvor tilfredse brukerne er med hjemmetjenesten de mottar.
Om undersøkelsen
Brukerundersøkelsen i hjemmetjenesten er et element i kvalitetsmålingssystemet til kommunen, og gjennomføres annethvert år.
Undersøkelsen sendes i posten til 11 700 personer i april 2023. Kantar Public / Norsk Gallup bistår oss med gjennomføringen av undersøkelsen.
Hvem svarer på undersøkelsen?
Målgruppen er innbyggere som er 18 år eller eldre, og som har hjemmetjenester. Det er helt frivillig å delta i undersøkelsen, men vi håper at så mange som mulig vil si sin mening om tjenestene de får.
Når og hvordan gjennomføres undersøkelsen?
Undersøkelsen sendes i posten i april. Brukere som har mottatt undersøkelsen, kan svare enten på et papirskjema eller i et digitalt skjema. De kan få hjelp av både pårørende, ansatte og andre bekjente til å svare. Svarene vil bli behandlet konfidensielt og i henhold til personvernlovgivningen.
Hvordan jobber vi videre med resultatene?
Kommunen ønsker å gi et godt tilbud til våre brukere av hjemmetjenester. Derfor er det viktig for oss å høre hvordan den enkelte opplever kvaliteten på tjenestene de får. Svarene vil brukes til utvikling og kvalitetsforbedring av tjenestene.
Helseetaten tilgjengeliggjør rapporten for hjemmetjenesten, innbyggere og andre interessenter.