Tåsenhjemmet

Om Tåsenhjemmet – innflytting november 2024

Tåsenhjemmet er et nytt og moderne langtidshjem i Oslo som åpnet i november 2024. Her er det plass til 130 beboere, inkludert 23 plasser for beboere med demens. Hele bygget er i heltre med hjemmekoselige og åpne bogrupper. Uteområdet til sykehjemmet er flott beplantet og gir gode muligheter for å tilbringe dagen ute.

Velkomstbrosjyre - Om å flytte fra hjem til sykehjem (PDF)

Lokal brosjyre (PDF) med fullstendig kontaktinformasjon og telefonnummer til avdelingen.

Fakta om sykehjemmet

  • 130 beboerrom fordelt på tre etasjer
  • 23 plasser tilpasset for personer med demens og som har behov for noe skjerming, samt 107 ordinære plasser
  • Store og lyse enerom med dusj, toalett og egen vaskemaskin
  • Det er to rom i hver etasje med en dør imellom som egner seg godt for ektefeller/samboere
  • Kafé som åpner i 2025, for beboere, pårørende og nabolaget
  • Velværerom, treningsrom og flere klubbrom
  • Bruk av fremtidsrettet teknologi og digitalt tilsyn i alle beboerrom
  • Solrike og tilrettelagte uteplasser, sansehage, takterrasse med mer
  • Ligger i bydel Nordre Aker
  • Kommunalt eid, og driftes av Oslo kommune

Tåsenmodellen

"Tåsenmodellen" innebærer blant annet en egen avdeling med omtrent 1/3 av personalet som har ansvar oppgaver av huslig karakter, blant annet matlaging, renhold og aktiviteter. Modellen innebærer høy grad av brukermedvirkning, oppgavespesialisering og kontinuitet i turnusene for å sikre en god kvalitet på tjenesten. I tillegg vil velferd- og frihetsteknologiske løsninger bidra til trygghet for beboerne og effektive arbeidsprosesser for ansatte.

Ansatte på Tåsenhjemmet jobber i store stillinger, og i helgene er de på jobb i 12,5 time. Det vil bidra at det er kjent personale også i helg og høytider.

Frivillige, nærmiljøet og pårørende

Vi er opptatt av godt samarbeid med nærmiljøet og frivilligheten. Vi jobber nå med å etablere kontakter i nærområdet.

Har du lyst til å bidra som frivillig, ta gjerne kontakt med oss.

Kontaktinformasjon

Institusjonsleder
Kari Beate Johnsrud
Telefon
Administrasjonsleder
Siv Sandvold
Mobil
Kvalitetssjef/Informasjonskontakt
Elisabeth Larssen Karantzas
Telefon
Frivillighetskoordinator
May Britt Ribland
Telefon
Informasjonskontakt
Sondre Ellis Nordkvelle
Telefon

Avdeling 1 - Facility

Avdelingsleder
Kaia Gregory
Telefon
Døgnbemannet telefon

Avdeling 2 - Helse

Avdelingssykepleier
Lelanie Hermosa
Mobil
Døgnbemannet telefon

Avdeling 3 - Helse

Avdelingssykepleier
Lise Hagen
Mobil
Døgnbemannet telefon

Avdeling 4 - Helse

Avdelingssykepleier
Frøydis Hauge
Mobil
Døgnbemannet telefon

Kompetanse

Vi jobber tverrfaglig og har god sykepleierdekning, sykehjemsleger, fysioterapeut, ergoterapeut, musikkterapeut, frivillighetskoordinator, administrasjonssjef og kvalitetssjef. Sykepleierne har mulighet til å ringe legene hver dag utenom arbeidstid for å søke råd.

Vi har digitalt tilsyn om natten som innebærer at nattevaktene går digitale runder på huset i stedet for at noen kommer fysisk inn på rommet ditt. Hensikten er å bidra til økt trygghet og bedre søvnkvalitet ved at personalet ikke trenger å komme inn på rommet ditt om natten å forstyrre deg. Samtidig frigjør dette tid slik at personalet kan være fysisk til stede hos de som trenger det.

Vi jobber systematisk med kvalitet. Kunnskaper, ferdigheter og holdninger hos våre medarbeidere gjør det trygt å bo hos oss på Tåsenhjemmet. Vi jobber i beboerens hjem og brukermedvirkning preger hvordan vi jobber.

Tilbud

  • Kafé (åpner i 2025)
  • frisør
  • fotterapeut
  • ergoterapeut
  • aromaterapeut
  • velværerom med badekar
  • seremonirom
  • treningsrom
  • fine uteområder og balkonger i hver etasje
  • takterrasse
  • prest og Imam

Middagen leveres av Silurveien produksjonskjøkken. Frokost, lunsj og kvelds tilbereder vi på avdelingene. Tidspunktet for måltidene kan variere, hør med din avdeling.

Aktiviteter

Vi tilbyr ulike aktiviteter avdelingsvis og felles for hele huset. Vi kan blant annet tilby trimgrupper, turer, konserter, bingo, beboerkoret Lykke, strikkeklubber, kafébesøk, andakt/gudstjeneste, musikkstunder, pubkvelder, besøkstjeneste og samarbeid med nærmiljøet.

Det holdes også jevnlig konserter og andre kulturelle arrangementer. Utover fellesaktivitetene gjøres det individuell oppfølging av hver enkelt beboer.

Transport og parkering

Gjesteparkering

HC-plasser

Kontakt

Informasjonsskjerm i resepsjonen.

Telefon
23 43 56 00
E-post
postmottak.tasenhjemmet@sye.oslo.kommune.no
Postadresse:
Pastor Fangens vei 26
0877 Oslo
Besøksadresse:
Pastor Fangens vei 26
0877 Oslo