Servicemål
Vi skal
arbeide for å ivareta pasienters, brukeres og pårørendes behov, interesser og rettssikkerhet overfor spesialisthelsetjenesten, den offentlige tannhelsetjenesten, de kommunale helse- og omsorgtjenestene og sosial- og barneverntjenesten (kun Oslo kommune), og for å bedre kvaliteten i disse tjenestene.
Du kan forvente
- at vår hjelp er gratis
- at vi gir deg informasjon og råd, og veileder deg slik at du er i stand til å fremme din sak overfor tjenesten
- å få være anonym
- å bli møtt med respekt
- at du raskt og enkelt får kontakt med oss
- en fast saksbehandler og at videre arbeid med din sak skjer i samråd med deg
- hjelp av god faglig kvalitet og klart språk
- at vi bruker profesjonelle tolker
- at vi tar tak i problemstillinger som gjelder for flere eller som er av prinsipiell betydning, for å bedre kvaliteten i tjenestene
Hvis du opplever at vi ikke innfrir
- si i fra til oss dersom du ikke er fornøyd
- vi vil gå igjennom egne rutiner på området
- vi vil gi deg en tilbakemelding på klagen din