eDialog - slik sender du trygg digital post

Med eDialog kan du på en trygg måte sende oss dokumenter og brev, også om de inneholder personsensitive opplysninger eller er unntatt offentlighet.

Hvordan bruke eDialog?

  1. Velg virksomhet eller bydel fra listen nedenfor for å komme inn i riktig skjema.
  2. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer).
  3. Fyll ut skjemaet og legg ved dokumenter.

Slik fyller du ut skjemaet

  • Obligatoriske felt er merket med "Må fylles ut".
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Melding: Her kan du beskrive hva henvendelsen gjelder.
  • Last opp eventuelle vedlegg.
  • Klikk på "Send skjemaet". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til riktig virksomhet. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller SMS.

Virksomheter som bruker eDialog

Noen av Oslo kommunes virksomheter og bydeler tilbyr eDialog for sikker innsending av digital post.

Bydeler

Etater

Når skal du ikke bruke eDialog?

Kontakt Oslo kommune

Du kan også kontakte oss på telefon eller chat.