eDialog - slik sender du trygg digital post

Med eDialog kan du på en trygg måte sende oss dokumenter og brev, også om de inneholder personsensitive opplysninger eller er unntatt offentlighet.

Hvordan bruke eDialog?

  1. Velg virksomhet eller bydel fra listen nedenfor for å komme inn i riktig skjema.
  2. Logg inn ved hjelp av ID-porten (MinID, BankID, med mer).
  3. Skriv inn i skjemaet og legg ved dokumenter.

Virksomheter som bruker eDialog

Noen av Oslo kommunes virksomheter og bydeler tilbyr eDialog for sikker innsending av digital post.

Slik fyller du ut skjemaet

  • Obligatoriske felt er merket med * (rød stjerne).
  • Velg om du er privatperson (fødselsnummer) eller om du representerer en virksomhet (organisasjonsnummer).
  • Tittel: Hva gjelder henvendelsen? Skriv gjerne saksnummer.
  • Kommentar: Her kan du skrive inn teksten din.
  • Du kan laste opp vedlegg. De fleste formater kan brukes: pdf, png, jpeg, tiff, xml, text, mpeg video, mp3 eller wav-filer. (Du kan ikke bruke formater som kun fungerer på ett type produkt, slik som HEIC bildefiler.)
  • Klikk på "Send". Forsendelsen blir kryptert og sendes direkte til riktig virksomhet. Du får kvittering med referansenummer på e-post eller sms.

Når skal du ikke bruke eDialog?

  • Hvis du har enkle spørsmål som kan besvares via e-post.
  • Hvis kommunen tilbyr egne elektroniske skjema for formålet, se eksempler på "Min side".

Kontaktskjema

Du kan sende en skriftlig henvendelse til Oslo kommune. Du må logge deg inn med MinID.
Vi gjør oppmerksom på at kontakskjema ikke er egnet for hastesaker eller sensitiv informasjon.

Fyll ut kontaktskjema