Klager og tilbakemeldinger

Bor du i en kommunal bolig og ønsker å klage eller gi tilbakemeldinger? Ta kontakt med Boligbygg.

Feil eller mangler i din bolig eller fellesområder

Her finner du praktisk informasjon om hva du kan gjøre hvis det er feil eller mangler i boligen din eller i fellesområder

Du kan også sende klage eller gi tilbakemeldinger til Boligbygg på alt som gjelder boligen din, leieforholdet ditt eller fellesområder. Legg gjerne ved bilder av feilen eller mangelen.

Meld fra om feil eller mangler (logg inn)

Naboklage

For at Boligbygg skal kunne behandle naboklager på en god måte, vil vi at du skal sende oss skriftlig klage. Dette gjelder særlig for problemer som fortsetter over lengre tid.

Melder du fra om forsøpling og hærverk, legg gjerne ved et bilde hvis du har det.

Send inn naboklage (logg inn)

Du kan også sende klagen på e-post til postmottak@bby.oslo.kommune.no.

Bråk eller andre akutte problemer?

Hvis det er akutte problemer som bråk eller annet, bør du ringe til Boligbygg.

Hva sier husordensreglene om støy?

Dette er støyreglene som gjelder i alle eiendommene som eies av Boligbygg:

  • Alle dager mellom klokken 22:00 og klokken 07:00 skal det være ro i leilighetene.
  • Musikkinstrumenter, radio, TV, stereoanlegg og lignende må ikke brukes i den grad at det plager naboene.
  • Musikkøvelser er ikke tillatt på søndager/helligdager eller etter kl. 19:00 på hverdager.
  • Du har det hele og fulle ansvaret for folk som er på besøk hos deg.

Les alle husordensreglene.

Hvis du bor i en leilighet i et borettslag eller sameie kan det være andre regler som gjelder for støy. Informasjon om hva slags leilighet du leier finner du i leiekontrakten.