Renovasjonsgebyr og priser
Renovasjonsgebyret faktureres fire ganger i året. Fakturaen blir sendt fra Innkrevingsetaten og gjelder alle de kommunale avgiftene.
Private husholdninger
Pris
Tømming av papp- og papiravfall er inkludert i renovasjonsgebyret. Du betaler altså ikke noe ekstra for dette.
Hentestedet er der beholderen(e) er plassert. Du betaler bare for ett hentegebyr, selv om du har flere beholdere. Hvis dere er flere som deler på hentestedet, blir gebyret delt på antall kunder. Hentegebyret multipliseres med tømmehyppigheten.
Hvis du vil opprette eller endre et avfallsabonnement, gjør du det her:
Overskytende avfall (mer avfall enn det er plass til i beholderne)
Hvis du har behov for å kvitte deg med mer mat-, plast- og restavfall enn det er plass til i beholderen, for eksempel etter selskap eller i forbindelse med flytting, kan du søke om en ekstratømming. Vi kan bare hente ekstra avfall hvis vi har ledig kapasitet, og tilbyr ikke ekstratømming av papiravfall.
- Priser ekstratømming 2025 (PDF)
- Kontakt oss om ekstratømming:
- e-post: postmottak@reg.oslo.kommune.no
- telefon: 23 48 36 50
Næringskunder
Pris
Hvis du vil opprette eller endre et avfallsabonnementet ditt, gjør du det her:
Slik betaler du
Innkrevingsetaten sender ut faktura i god tid før forfall. Fakturen omfatter alle de kommunale avgiftene. Les mer om betaling av kommunale avgifter.
Gjenvinningsstasjoner
I Oslo kan innbyggerne levere husholdningsavfall ved gjenvinningsstasjonene inntil 20 ganger per år uten ekstra kostnad (med mengdebegrensninger). Dette er inkludert i gebyret. Næringskunder og innbyggere fra andre kommuner må betale per levering. Les mer om pris og leveringsbetingelser på sidene til hver enkelt gjenvinningsstasjon